شناسایی نقاط کور خودرو

شناسایی نقاط کور چهار سمت خودرو

پیاده شدن و ایستادن در نقطه کور شامل:

۱- جلوی خودرو: راننده در پشت فرمان است آن اندازه فاصله فردی که جلوی خودرو است و از روی درب موتور تا کفش‌هایش دیده می‌شود در دید راننده می‌باشد و آن اندازه‌ای که از سپر جلوی خودرو تا کفش‌های پای فرد ایستاده است دیده نمی‌شود. نقطه کور دید راننده می‌باشد که قابل اندازه‌گیری است.

نقاط کور خودرو شامل جلوی خودرو و پشت خودرو و آینه بغل سمت راست و چپ خودرو می‌باشد.

۲- شناسایی نقطه کور پشت خودرو ، راننده در پشت فرمان خودرو است و به حالت رانندگی بصورت دنده عقب می نشیند( با دست راست پشت صندلی شاگرد را می‌گیرد و دست چپ  ساعت ۱۲ فرمان را گرفته و رو به پشت خودرو می‌چرخد.)  و کمی از در صندوق خودرو فاصله می‌گیرد تا جایی که کفش او در دید راننده قرار گیرد. اندازه فاصله سپر عقب خودرو تا مکان ایست وی اندازه‌گیری می‌شود که نقطه کور پشت سر خودرو می‌باشد و قابل دیدن از سر راننده نمی‌باشد.

شناسایی نقاط کور  آینه‌های بغل چپ و راست

باید توچه داشت که زاویه  دید راننده از آینه بغل در هر سمت حدود ۴۵ درجه می‌باشد و فضای کناری خودرو را نشان می‌دهد و ۴۵ درجه از خط دید کناری راننده می‌باشد، که فقط با گرداندن سر به سمت مورد نظر می‌توان نقاط  کور را پوشش داد که در زمان گردش‌ها و تغییر جهت‌ها برای اطمینان از نبود خطر ضروری می‌باشد.

نقاط کور آینه ها

برای شناسایی نقاط کور کناری چپ و راست خودرو

کافیست کسی با فاصله یک تا دو متری از کنار ستون‌های چپ و راست خودرو بایستد در این صورت وجود او از آینه‌های بغل دیده نمی‌شود. و فقط با گرداندن سر به سمت‌های چپ و راست می‌توان نقاط کور کنار خودرو را پوشش داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظرات(1)
محسن
09128923228