گردش ها در رانندگی

چگونگی انجام گردش به راست بدون برخورد با جدول کنار خیابان

برای جلوگیری از افتادن چرخ خودرو در جوی یا برخورد با جدول کنار خیابان  در گردش به راست هنگام ورود به کوچه‌های کم عرض ابتدا دو متر مانده ورودی کوچه فرمان خودرو نیم دور به چپ چرخانده و پس از اینکه آینه سمت راست و داشبورد خودرو از جدول داخل کوچه رد شد تمام فرمان به سمت راست پیچیده شده و خودرو وارد کوچه می‌گردد.

حرکت کردن در میدان

چنانچه میدان‌ها سکو‌دار باشد باید از سمت راست وارد میدان شد و بهتر است پیش از ورود به میدان سرعت را کم کرده و با دنده دو وارد میدان شد و برای خروج از  میدان نیز باید پیش از رسیدن به خروجی مورد نظر با روشن کردن راهنمای سمت راست اقدام کرد.

علامت دادن در هنگام لزوم

بهترین راه علامت دادن در هنگام لزوم استفاده به موقع از راهنما و بوق است و برای برقرار کردن ارتباط با دیگر رانندگان بهترین ابزار راهنما است که بایستی ضمن راهنما زدن با نگاه کردن به آینه و پوشش دادن به نقاط کور آینه مطمئن شد که خطری وجود ندارد ، سپس اقدام به جابه‌جایی کرد.

راهنما مجوز نیست و تنها یک نوع علامت و گفتگو با رانندگان دیگر است.

بنابراین بایستی با نگاه به آینه‌ها و پوشش نقاط کور و نبودن خطر به جابه‌جایی اقدام کرد.

علامت دادن با دست چپ

چنانچه راهنمای خودرو ایراد داشته باشد می‌توان به وسیله علامت دادن دست چپ اقدام به جابه‌جایی کرد ، که به روش‌های زیر قابل انجام است.

علامت دادن با دست در گردش ها

۱-هنگام قصد جابه‌جایی به لاین چپ می‌توان دست چپ را از درون خودرو بیرون آورده و به سمت لاین چپ به صورت صاف نگهداشته شود.

۲-هنگامی قصد جابه‌جایی به لاین سمت راست می‌توان دست چپ را به طرف بالا به صورت صاف نگه‌ داشت.

۳-چنانچه چراغ خطر عقب خودرو کار نمی‌کند و راننده قصد ترمز  گرفتن را دارد می‌تواند دست چپ را از درون خودرو بیرون آورده و به سمت بالا و پایین به آرامی حرکت دهد ، هنگامی رانندگی در شب به علت دید کم علامت دادن بدین روش بسیار خطرناک می‌باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نظرات(7)
حسین جعفری
نسرین
سحر
جواد از یاسوج
علیرضا
قالیشویی
قیمت پورشه کایان توربو S
09128923228