چگونه در ترافیک رانندگی کنیم؟

رانندگی در ترافیک یکی از چالش های همیشگی زندگی در شهرهای بزرگ است. در شهرهایی مثل تهران به ندرت می توان از ترافیک فرار کرد. رانندگی کردن در ترافیک نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد. معمولا در این شرایط علاوه بر خستگی، فشار ذهنی ناشی از ترافیک نیز تمرکز رانندگان را بر هم می زند. در این مقاله قصد داریم به آموزش رانندگی در ترافیک شهری بپردازیم. اگر تا پایان همراه نیم کلاج باشید، از این پس در ترافیک استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

رانندگی در ترافیک، مهارتی که در طول زمان به دست می آید

رانندگی مهارتی است که در طول زمان به دست می آید. حتی حرفه ای ترین رانندگان شهری نیز ابتدا نمی توانستند به خوبی ترافیک و حرکت خودرو را مدیریت کنند. بنابراین پیش از شروع بحث، حتما به خاطر داشته باشید قرار نیست به یکباره تمام استرس ما در مواجهه با ترافیک از بین برود. به تدریج و با افزایش مهارت می توانیم به راحتی در ترافیک شهری نیز رانندگی کنیم. پیش از ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم اگر به شرکت در یک دوره عملی رانندگی فکر می کنید، سری به صفحه آموزش رانندگی حرفه ای به گواهینامه دارها بزنید.

آموزش رانندگی در ترافیک شهری

۸ نکته برای رانندگی ایمن در ترافیک شهری

همان طور که اشاره کردیم رانندگی در ترافیک یک مهارت است. برای تقویت این مهارت و رانندگی ایمن در ترافیک های شهری، پیشنهاد می کنیم به ۷ نکته زیر توجه کنید.

۱- عوامل حواس پرتی، بیشترین استرس در داخل ماشین است

اضطراب ناشی از رانندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ترافیک های شهری منبع حواس پرتی را بیشتر باید در داخل خودرو جستجو کرد. صدای موسیقی، تلفن همراه و صحبت کردن با سایر سرنشینان می تواند حواس راننده را از مسیر و حرکت سایر خودروها بیشتر کند. معمولا در ترافیک های شهری حرکت میان تعداد زیادی خودرو به اندازه کافی استرس زا است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید تاثیر این عوامل را کمتر کنید. خاموش کردن ضبط ماشین و تلفن همراه می تواند راهکاری موثر باشد.

۲- از سمت راست حرکت کنید و آماده هر احتمالی باشید

در جاده های پرترافیک سمت راست بهترین جا برای ادامه مسیر است. با حرکت در سمت راست می توان به سادگی، در زمان بروز حادثه از جاده خارج شد و در کنار جاده توقف کرد. همچنین در صورت تصادف نیز می توان اتومبیل را در کنار جاده متوقف کرد. کمک به نیروهای امدادی و پلیس نیز از مزیت های دیگر حرکت در لاین سمت راست است. پیشنهاد می کنیم برای دیدن سایر مقالات آموزشی نیم کلاج، به صفحه تابلوهای راهنمایی رانندگی مراجعه بفرمایید.

آموزش رانندگی در ترافیک

۳- ترافیک را کاملا تحت نظر داشته باشید

در هنگام حرکت در ترافیک شهری، حتما به جلو خود نگاه کنید. برخی رانندگان حادثه ساز، سعی می کنند با ایجاد لاین های خالی و حرکت بین آن ها سریع تر به مقصد برسند. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه در لاین این افراد حرکت نکنید. این کار می تواند منجر به حوادث خطرناکی شود. در این شرایط بهتر است بدون توجه به عملکرد سایر راننده ها فقط در مسیر خودتان حرکت کنید.

۴- در ساعات خلوت تردد کنید

هر شهری یک ساعت اوج عبور و مرور دارد. برای مثال در تهران ساعات ۴ تا ۸ شب، معمولا شاهد اوج ترافیک هستیم. اگر هنوز بر رانندگی در ترافیک مسلط نیستید، بهتر است در ساعات خلوت تردد کنید. بنابراین با آگاهی از ساعات اوج ترافیک می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که در ترافیک های سنگین شهری گرفتار نشویم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مسائل فنی ماشین مقاله سوالات فنی خودرو را مطالعه بفرمایید.

چگونه در ترافیک حرکت کنیم

۵- با سرعت کم حرکت کنید

پیش از اینکه وارد جاده پرترافیک شوید، سرعت خود را کم کنید. در جاده های شلوغ حرکت با سرعت بالا می تواند حواس سایر راننده ها را پرت کند و موجب ترافیک شود. همچنین در مواقعی که ترافیک سبک تر می شود، نباید عجله کنیم. در این مواقع نیز افزایش سرعت ممکن است منجر به حادثه شود.

۶- با دنده سنگین حرکت کنید

پیشنهاد می کنیم در ترافیک با دنده یک و دو حرکت کنید. از آنجا که مدت زمان ماندن در ترافیک مشخص نیست. حرکت با دنده سنگین می تواند به کاهش مصرف سوخت و تسلط بیشتر بر خودرو شود. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات درباره انواع گواهینامه ها به صفحه گواهینامه پایه یک مراجعه بفرمایید.

نکات رانندگی در ترافیک شهری

۷-قانون دو ثانیه را رعایت کنید

در رانندگی قانون معروفی به نام دو ثانیه وجود دارد. این قانون به ما می گوید بهتر است با خودرو جلویی حداقل ۲ ثانیه فاصله داشته باشید. برای محسابه این زمان می توانید یک تابلو یا علامت کنار جاده را انتخاب کنید و شروع به شمردن کنید. به محض مماس شدن اتومبیل جلویی با تابلو دیگر اعداد را نشمارید. عددی که روی آن توقف کردید، همان فاصله ای است که بین شما و خودرو جلویی باید رعایت شود. در ترافیک اهمیت این فاصله بیشتر است. هر چقدر تعداد ثانیه های فاصله بین شما و اتومبیل های جلویی بیشتر باشد، امکان تصادف خودرو کمتر خواهد شد.

آموزش رانندگی در ترافیکی شهری در چند گام ساده

۸- کنار جاده توقف کنید

در برخی مواقع فشار رانندگی در ترافیک شهری بسیار زیاد می شود. در اینجا بهترین کار استراحت کردن است. برای این کار می توانید با رعایت نکات ایمنی، خودرو خود را در کنار جاده متوقف کنید. با کمی استراحت یا گوش کردن به یک موزیک آرامش بخش می توانیم دوباره تمرکز خود را پیدا کنیم و به مسیر حرکت باز گردیم.

رانندگی در ترافیک، چالشی که نمی توان از آن فرار کرد

در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه در ترافیک رانندگی کنیم پاسخ دهیم. در انتهای آموزش رانندگی در ترافیک شهری باید بر این نکته تاکید کنیم که زندگی در شهرهای بزرگ، مسائل خاص خود را دارد. وقتی ما پذیرفته ایم که در کلان شهرهای شلوغ زندگی کنیم، بهتر است با چالش آن ها کنار بیاییم. رانندگی در ترافیک ممکن است در ابتدا بسیار سخت به نظر برسد. اما با گذشت زمان و کسب مهارت می توانیم به راحتی در ترافیک های بسیار سنگین نیز رانندگی کنیم. در پایان مقاله پیشنهاد می کنیم برای رزرو و گذراندن دوره آموزش خصوصی رانندگی با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل کنید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

09128923228